Het is belangrijk om te weten dat we 2 aansluitnummers hebben bij worldline (de zogenaamde company ids). Dit zijn 82123973 en 81998902 .
Klantnummer: 544582
Merchant ID: 27699024
Delft Congres Support B.V.
MOLENGRAAFFSINGEL 12
2629 JD DELFT
Via company_id 81998902 innen we geld direct via docdata/cm en krijgen we de ticketgelden op onze rekening. Deze PSP noemen we doorgaans worldline of docdata.
Klantnummer: 552569
Merchant ID: 21350004
Delft Congres Support B.V.
PHOENIXSTRAAT 28B
2611 AL DELFT
De andere company_id 82123973, zit gekoppeld aan OBP. Dit noemen we doorgaans OBP (online betaal platform), maar hier zit dus ook worldline achter. Van dit 2e account krijgen we geen geld, want dat gaat via OBP naar onze klanten. We hebben de afgelopen maanden 2x geld bijgestort voor dit 2e nummer, maar dat moeten we dus niet meer doen. Alle administratie voor dit 2e nummer moet door OBP gedaan worden. We zijn nu met OBP in gesprek om het geld dat wij gestort hebben terug te krijgen. TLDR: we hebben 2 companyids bij worldline, voor de ene moet je geen geld storten of administratie doen, want die hoort bij OBP
Zie hiervoor de volgende issues:
- https://github.com/aanmelder/boekhouding/issues/309
- mailtjes aan Dylan Bruin dylan@onlinepaymentplatform.com van 10-08-2020 van Jelle
- mailtjes aan Django Boer van Sze-Wing
De klantnummers voor Worldline zijn enigszins onduidelijk we hebben ook:
- klantnummer 544582 van DCS. (op 16-3-2022 een email gestuurd naar worldline hierover).
- contract id: ZIROLAB B.V. (88053609). Dit staat boven de company_ids als groups-ids. Zie backend worldline.
Docdata is een PSP die in 2019 is overgenomen door CM. Dus die is hetzelfde. Creditcard (MasterCard / Visa) betalingen die via Docdata lopen, lopen via Worldline. Docdata doet dan de administratie, en worldline staat garand voor de creditcard-betalingen.
De UvA en TU Eindhoven hebben hun eigen aansluitingen bij docdata die technisch gekoppeld zijn aan aanmelder.nl.
De meeste betalingen lopen via Adyen.
Icepay hebben we later aangesloten om goedkopere iDEAL betalingen te doen.
Het belangrijkste verschil tussen OBP en de andere PSPs is dat zij het geld direct naar de klanten uitkeren. Daarvoor maakt een klant van aanmelder een sub-merchant account aan bij OBP. Vervolgens houdt OBP voor aanmelder de kosten in, en betaalt de rest uit naar de submerchant/klant. Uitbetalingen van creditcard worden pas na het evenement gedaan, dus niet direct nadat de betaling is binnengekomen. Dit heet escrow. Voor het doen van creditcardbetalingen gebruikt OBP een wordline aansluiting op nummer 82123973 (zie hierboven).