Sub-organisaties

Een suborganisatie is een groep van evenementen. Suborganisaties zijn vooral interessant voor grote organisaties met dochterorganisaties. Op het niveau van suborganisaties kun je teams en individuele gebruikers toevoegen. Als je een evenement koppelt aan een suborganisatie, is het toegangsmanagement tot dit evenement meteen geregeld. Wanneer je een team toevoegt aan een suborganisatie bepaal je welke rol dit team in een suborganisatie heeft, namelijk de rol op evenementniveau: Organisator of Gast.

Ter info: Op niveau van de suborganisatie is het mogelijk om periodiek te factureren op verschillende facturatieprofielen.

Aan een suborganisatie kun je zowel gebruiker(s) als team(s) aan toevoegen, maar je hoeft niet alle gebruikers of teams toe te voegen aan een suborganisatie. Als je periodiek gaat factureren per suborganisatie, is het wel van belang om alle gepubliceerde evenementen in een suborganisatie te hebben. Op die manier worden ze meegenomen met de juiste periodieke factuur en bijbehorend facturatieprofiel.  

Het aanmaken van een suborganisatie doe je in je organisatie dashboard onder het kopje suborganisaties.

Na de opzet van de suborganisatie kun je de evenementen gaan delen met de correcte gebruikers/teams/suborganisaties. Een evenement kun je bij het aanmaken delen met een suborganisatie, of je kunt dit achteraf doen vanuit het overzicht van evenementen met het poppetje. Hieronder zie je hoe je een evenement kunt delen tijdens het aanmaken van een nieuw evenement:

 

Na de aanmaak van het evenement kun je deze ook steeds delen vanuit het overzicht van evenementen. Wanneer je op het poppetje klikt, kun je bepalen met welke suborganisatie je het evenement wilt delen: