Event Streaming set

Welke apparatuur inclusief zit bij het inzetten van onze Event Streaming service en wat jij als organisator dient te verzorgen lees je hieronder.

Camera: Specificaties

Bij een standaard set leveren we 2 camera's, die vanuit verschillende hoeken de opname verzorgen. Een aantal (technische) specificaties over de camera's:

  • 4K Cinema Camera (groot dynamisch bereik, op afstand instelbaar, virtuele pan/zoom);
  • Zoomlens (hierdoor zijn ze veelzijdig inzetbaar, aan te passen naar lichtomstandigheden en op afstand tot de spreker);
  • Processor (klein maar krachtig, met video kaart, gebruik om video te encoden, gelijk beeldanalyse gezichtsdetectie);
  • Duaal 4G internet (dubbele bandbreedte, storingsbestendig want 2 verschillende mobiele netwerken op 1 camera, WiFi niet vereist want de camera heeft eigen internet voorziening);
  • Stroomverbruik van 500 Watt per camera; 
  • De camera's worden geleverd op statieven met in- en uitschuifbare pootjes. Ze kunnen dus op de vloer maar ook op vaste elementen zoals een niet-verschuifbare vergadertafel worden geplaatst.

P1010143
Camera: Indicatie lampjes

Bovenop de camera's zit een lampje, die 3 verschillende indicaties kan tonen. 

  1. Rode lampje: Deze camera is actief aan het opnemen, dit is het beeld wat de kijkers momenteel zien;
  2. Blauwe lampje: Deze camera ziet de spreker, maar het beeld van de camera wordt niet actief getoond in de stream;
  3. Wit (geen) lampje: Deze camera ziet het gezicht van de spreker niet, staat buiten beeld. En staat dus standby, toont geen beeld in de stream;

SPREKERSTIP: Als het rode lampje begint te knipperen, schakelt het bee

ld over naar de andere camera. Je kunt ervoor kiezen om actief in de 'rode' camera te kijken; je kijkt je publiek dan aan. Kies je ervoor om continu naar de camera recht voor je te kijken (of naar je publiek in de zaal bij een hybride event), dan levert dit ook een prettig beeld op. Het beeld van de tweede camera wordt dan een 'side shot' en voegt variatie toe aan je presentatie!


Presentatierecorder

Deze recorder neemt presentatie slides op, inclusief video en geluid die eventueel getoond wordt. Via een HDMI kabel (die wij meenemen) en een HDMI splitter zorgen wij dat de beelden die de spreker toont in de presentatie onderschept worden en direct in de stream gemixt worden. 

In onze splitser zit ook een extra HDMI uitgang, voor het eventueel koppelen van een 'afkijkscherm' voor de spreker. Dit scherm dien je als organisator zelf te regelen. Dit nemen wij niet mee.


Microfoons

Voor het geluid gebruiken we draadloze microfoons, die zorgen voor voldoende bewegingsvrijheid. Bovendien zijn ze gemakkelijk door de spreker zelf op de kleding te klikken, zonder dat een technicus binnen 1,5 meter afstand hoeft te komen. 

Bij een standaard set leveren we 2 microfoons en 2 ontvangers, zodat een duo presentatie of een interview mogelijk is. Er kunnen meerdere sprekers tegelijk aan het woord zijn. 

rde-rode-wireless-go-compact-microfoon-systeem  


Zelf regelen als organisator

Als organisator zijn er een aantal zaken die je zelf dient te regelen, die niet in de standaard set inbegrepen zijn. Of die niet bij de service van het verzorgen van een livestream horen. 

  • Stroom; we moeten de stekker van de apparatuur in een stopcontact kunnen steken. Liefst ook verlengkabels, maar dit nemen we zelf ook mee;
  • Verlichting; goed om het natuurlijke licht op de locatie te checken of eventuele extra verlichting inzetten voor een heldere opname. Wij nemen ook zelf lampen mee, maar prettig als dit op locatie al geregeld is;
  • Een locatie waar je de stream wilt tonen. Zie ook het artikel: tonen van de stream.
  • Internet; de camera's beschikken zelf over 4G dongels. Een WiFi verbinding is dus geen 'must' maar wel een 'nice to have';
  • Laptop met hierop alle presentaties / slides van de sprekers;
  • Afkijkscherm voor de spreker, indien gewenst. Wij kunnen deze wel koppelen aan de stream zodat de spreker de slides tegelijk ziet verspringen als de kijker thuis;
  • Foto's, filmpje of situatieschets van tevoren aanleveren van de locatie en hoe je zelf de opstelling in gedachten hebt;
  • Mooie achtergrond die je eventueel aan kleedt met een plant, sta-tafel, banner of gekleurd doek. Dit zorgt voor wat kleur en een visueel aantrekkelijker beeld dan een blanco witte achtergrond.