Als je vanuit het Dashboard op Berichten klikt, kom je in het berichtencentrum. In dit artikel leggen we uit wanneer je wat voor soort bericht verstuurd. Er is bijvoorbeeld een belangrijk verschil tussen een uitnodiging en een mededeling; op een uitnodiging wil je als organisator graag antwoord, een mededeling is doorgaans informatief.
Uitnodiging
Klik op maak uitnodiging om deze aan te maken. In een uitnodiging staan standaard twee knoppen: een aanmeldknop en een afmeldknop. Een uitnodiging wordt verzonden aan alle niet aan- of afgemelde contactpersonen in de contactenlijst. De uitnodiging kan alleen verzonden worden als je evenementen website en registratie open staan.
Onder Verzonden berichten krijg je informatie op de verstuurde uitnodiging, zoals naar hoeveel mensen hij verstuurd is. Door op de verschillende gele teksten links te klikken krijg je gedetailleerdere feedback, zoals de lijst met mensen naar wie het bericht verstuurd is. Een uitnodiging kan verstuurd worden aan alle contacten in de contactenlijst of aan alleen contacten met bepaalde labels.
Mededeling
Klik op stel mededeling op om deze aan te maken. In een mededeling staat geen aan- of afmeldknop, mocht je dit toch willen, dan kun je deze toevoegen of besluiten om een uitnodiging te sturen. Een mededeling kan verzonden worden aan contacten in het adresboek, alle aangemelde personen, alle afgemelde deelnemers en/of alle ingecheckte deelnemers. Ook voor een save the date kun je een mededeling gebruiken.
Enquête uitnodiging
Klik op enquête uitnodiging om deze aan te maken. Je maakt hier de uitnodiging voor het invullen van de enquête, voor het maken van de enquête zelf ga je naar Enquête in het Dashboard. Kies de enquête die je wil versturen en pas het bericht aan.
Herinnering
Nadat je een uitnodiging hebt verzonden kun je bij Verzonden berichten een herinnering/reminder van de uitnodiging sturen. Klik op de knop 'maak herinnering'. Het systeem kijkt naar wie de uitnodiging eerder is verzonden en filtert daar de contacten uit die zich al hebben aan- of afgemeld. Je kunt alleen een herinnering op een uitnodiging sturen en niet op een ander type bericht.
Binnen aanmelder.nl kun je ook een sms bericht versturen naar deelnemers, lees hier meer informatie over het versturen van een sms bericht.
Tip
Stuur altijd eerst een testmail naar jezelf, voordat je het bericht daadwerkelijk gaat versturen. Zo kun je checken of het bericht helemaal goed is!
Tip
Klik na het versturen van een uitnodiging of mededeling op de gele linkjes onder Verzonden berichten om te kijken of alle e-mails zijn verstuurd.
Tip
Via een mededeling kun je een knop maken die geregistreerde deelnemers terug laat gaan naar hun formulier om bijvoorbeeld een workshopkeuze door te geven, die ten tijde van de uitnodiging nog niet bekend was.
Check voor het opstellen van de mededeling 2 dingen: ten eerste dat bij algemene instellingen de volgende instelling uitgevinkt staat:
Ten tweede: controleer dat je een vraag hebt toegevoegd aan het aanmeldformulier, zoals de workshops die ze kunnen kiezen. Vervolgens voeg je een knop toe aan de melding.
Als je de knop in je bericht hebt toegevoegd, klik dan op het pennetje en kies vervolgens in de dropdown voor 'formulier bewerken'. Zo kunnen jouw deelnemers op de knop klikken, komen ze op hun eigen aanmeldformulier terecht en kunnen ze deze aanvullen door jouw extra toegevoegde vraag te beantwoorden.