Betaalherinneringen instellen

Als je hebt gekozen voor (o.a.) de betalingsmethode 'bankoverschrijving - naar aanmelder bank' geniet je van het voordeel dat aanmelder.nl automatisch betaalherinneringen voor openstaande facturen stuurt naar jouw deelnemers.

Je kunt onze standaardberichten gebruiken of de berichten zelf aanpassen. Je kunt kiezen om na de vervaldatum incassokosten in rekening te brengen. Als de factuur betaald wordt ontvang je ook de incassokosten.

Standaard stuurt aanmelder.nl twee herinneringen voor de vervaldatum en daarna vier aanmaningen (zonder incassokosten).

Je kunt als organisator ook zelf de instellingen van de betaalherinneringen wijzigen, zoals de tekst en de datum waarop de herinneringen standaard verstuurd worden:

  1. Ga naar Betalingen
  2. Scroll naar Betaalherinneringen
  3. Vink aan: 'Betaalherinneringen aanpassen'. (zie afbeelding hieronder)

  4. Klik aan de rechterkant op het pennetje om de datum en/of tekst te veranderen

De betaalherinneringen die je stuurt voordat het evenement plaatsvindt mogen geen incassokosten bevatten. Vanaf de datum van het evenement kun je zelf kiezen hoeveel incassokosten je in rekening wil brengen bij de deelnemer.

Per evenement kun je één soort betaalherinneringen gebruiken: de standaard berichten van aanmelder.nl óf je eigen aangepaste betaalherinneringen.

Tip


Wil je weten wat voor berichten er standaard worden verstuurd vanuit aanmelder.nl? Deze krijg je te zien als je het vinkje 'betaalherinneringen aanpassen' aanklikt.

Tip

Als je een individuele betalingsherinnering wilt stopzetten, neem dan contact met ons op via info@aanmelder.nl en geef aan voor welke factuur je wilt dat we stoppen met het sturen van herinneringen.