Betaalsysteem kiezen: DCS of OBP

​Voordat je je tickets voor je event gaat invoeren, moet je eerst een keuze maken voor een betaalsysteem in je evenement. Met deze betaalkoppeling zorg je ervoor dat deelnemers kunnen betalen middels de betaalmethoden die jij kun instellen zodra de koppeling actief is.

Via Dashboard > Event website > Betalingen kun je een betaalsysteem kiezen.

Er zijn 2 mogelijkheden: Delft Congress Support of via Online Betaalplatform

 


 

Delft Congress Support (DCS)

DCS is een zusterorganisatie van aanmelder.nl. Als je kiest voor DCS, zul je deze naam dus ook altijd terugvinden op de facturen die naar je deelnemers gaan. Met DCS nemen wij alles omtrent betalingen, debiteurenbeheer en facturen voor jou uit handen, zodat jij je daar niet mee bezig hoeft te houden. aanmelder.nl heeft in de loop der jaren veel ervaring opgedaan wat betreft betalingen. Op basis van deze ervaring hebben we met DCS een professionele manier ontwikkeld om betalingen te verwerken.

Als een deelnemer een toegangsbewijs heeft aangeschaft, doen ze hun betaling aan DCS (oftewel aanmelder.nl). Wij krijgen het geld binnen en houden voor jou bij wie nog moeten betalen, dit kun je terugvinden in aanmelder.nl.

Hoe werkt het voor je deelnemers?
Als je deelnemer een toegangsbewijs koopt via het aanmeldformulier, krijgt hij/zij een factuur van Delft Congress Support. Als deze factuur is betaald dan ronden we de registratie af en krijgt de deelnemer het toegangsbewijs. Uiteraard rekent DCS daarna met jou dit toegangsbewijs af.

Hoe werkt het voor jou als organisator?
Alle betaalde toegangsbewijzen die DCS heeft gefactureerd aan de deelnemers, worden ook met jou afgerekend. Jij krijgt hier een verzamelfactuur van waarin zo veel mogelijk toegangsbewijzen tegelijk worden betaald aan jou. Op die manier blijft je administratie eenvoudig en overzichtelijk.

Online Betaalplatform (OBP)

Online Betaalplaform is een Nederlandse betaaldienstverlener met een vergunning van De Nederlandse Bank. Door deze samenwerking met Online Betaalplatform kost het voor jou als aanmelder.nl gebruiker maar een kwartier om een account aan te maken bij OBP.

Als je kiest voor deze optie factureer je als organisator zelf aan de deelnemer en wordt alleen de online betaling verwerkt door OBP. Je hoeft de factuur niet zelf te maken, dat doet aanmelder.nl voor je. De factuur is wel in jouw naam en heeft jouw gegevens. Deze facturen aan de deelnemers kun je eenvoudig downloaden om vervolgens te verwerken in je eigen administratie.
OBP stort het geld na een bepaalde periode direct op jouw eigen rekening. Bij iDEAL en Bancontact betalingen gebeurt dat na 2 weken. Creditcard- en PayPal betalingen worden na het evenement uitgekeerd.

BTW
Het kan zo zijn dat je een evenement in het buitenland organiseert. Bij OBP hoef je dan geen gebruik te maken van de Nederlandse BTW-regeling. Je kunt het BTW-percentage gebruiken van het land waarin je het evenement organiseert. Dit kan niet bij DCS.

Transactiekosten
De transactiekosten zijn bij DCS en OBP gelijk.

 

Let op!


Vergeet niet je bankgegevens in te vullen bij de instellingen van je evenement (onder facturatieprofiel), anders kunnen we de deelnemersgelden na afloop van het evenement niet aan je uitkeren.