Stap 1: De financiële administratie add-on activeren
Heb je een betaald evenement (je deelnemers moeten betalen voor hun deelname aan je evenement of bijeenkomst), dan zul je eerst de financiële administratie add-on moeten activeren in je evenement. Het activeren kun je doen wanneer je een nieuw evenement aanmaakt:
Je kunt de financiële administratie add-on ook later activeren in de instellingen van je evenement:
Je ziet dat de knop ‘Betalingen’ op je dashboard actief is. Op deze plek kies je het betaalsysteem, zodat je deelnemers kunnen betalen en creëer je ook alle mogelijke tickets voor je evenement.
Inactief (evenement is niet betaald):
Actief (evenement is wel betaald):
Klik op ‘Betalingen’ om verder te gaan.
Stap 2: Het activeren van betaalkoppeling
Op basis van een aantal vragen, zoals je voorkeur voor valuta, selecteren wij de meest geschikte betaalkoppeling voor jou.
Dit zijn de stappen die je als gebruiker doorloopt:
- Activeer de checkbox 'Gebruik inschrijfgeld en facturatie'
- Kies de gewenste valuta (de standaardinstelling is Euro)
- Geef aan of btw van toepassing is op je tickets:
De opties zijn:
Geen btw - Prijsonderdelen excl.btw - Prijsonderdelen incl. btw (lees hier meer over btw).
Je ziet direct welke betaalkoppeling actief is voor je evenement, in dit voorbeeld is dit Delft Congress Support:
4. Activeer de gewenste betaalmethode(s) voor je deelnemers
(lees hier meer over de verschillende betaalmethodes)
In dit voorbeeld zijn 3 methodes mogelijk:
Een evenement met andere valuta?
Indien je een andere valuta gebruikt dan Euro en je rekent btw op je tickets, dan wordt er ook gevraagd naar de locatie van je evenement.
Op basis van jouw keuzes wordt de juiste betaalkoppeling geactiveerd: