Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Een betaald evenement maken

Stap 1: De Financiële Administratie add-on activeren.

Heb je een betaald evenement (je deelnemers moeten betalen voor hun deelname aan je evenement of bijeenkomst), dan zul je eerst de financiële administratie add-on moeten activeren in je evenement. Het activeren kun je doen wanneer je een nieuw evenement aanmaakt:

2025-12-23_14-09

Je kunt de financiële administratie add-on ook later activeren in de instellingen van je evenement bij de add-ons. Kies hier voor de Financiële Administratie add-on:

2025-12-23_13-46

2025-12-23_13-48

Een andere manier om dit te activeren is door in het Dashboard op de knop 'Ticketconfiguratie' te klikken en daarna op de oranje link'Voeg Financiële Administratie toe'. Je komt vervolgens in bovenstaande scherm uit waar je de Financiële Administratie add-on aanvinkt.

2025-12-23_14-07

2025-12-23_13-54

Klik na het activeren in het Dashboard weer op 'Ticketconfiguratie' om verder te gaan.

 

Stap 2: Het instellen van de betalingen.

Op basis van een aantal vragen, zoals je voorkeur voor valuta, selecteren wij de meest geschikte betaalkoppeling voor jou. 

Dit zijn de stappen die je als gebruiker doorloopt:

  • Activeer de checkbox 'Gebruik inschrijfgeld en facturatie'
  • Kies de gewenste valuta (de standaardinstelling is Euro)
  • Geef aan of btw van toepassing is op je toegangsbewijzen (lees hier meer over de verschillende opties):

2025-12-23_14-16

Je ziet direct welke betaalkoppeling actief is voor je evenement, in dit voorbeeld is dit Delft Congress Support. Voor evenementen in het buitenland wordt er gebruik gemaakt van Stripe (lees hier meer over de verschillende platformen)

2025-12-23_14-18

  • Activeer de gewenste betaalmethode(s) voor je deelnemers
    (lees hier meer over de verschillende betaalmethodes). In dit voorbeeld zijn vier methodes mogelijk:

2025-12-23_14-23

Let op: Kies je voor bankoverschrijving > naar je eigen bank dan gaan de betalingen niet meer via Delft Congress Support of Stripe. Wij kunnen daardoor de betalingen niet meer volgen. Wanneer een betaling binnen is gekomen op je eigen bank dien je bij de betreffende deelnemer het ontvangen bedrag in te vullen zodat de status op 'Geregistreerd' komt te staan. 

Ook is het hierbij belangrijk je eigen bankrekening gegevens in te vullen in het tabje 'Bedrijfsgegevens op je deelnemersfacturen'.  Hier worden extra velden zichtbaar nadat je de 'Naar je eigen bank' optie aan hebt gevinkt.

2025-12-23_14-35


Een evenement met andere valuta?

Indien je een andere valuta gebruikt dan Euro en je rekent BTW op je toegangsbewijzen, dan wordt er ook gevraagd naar de locatie van je evenement. Op basis van jouw keuzes wordt de juiste betaalkoppeling geactiveerd. Voor evenementen buiten Nederland is dit meestal Stripe. 

2025-12-23_14-27


Nadat je alle benodigde gegevens in hebt gevuld kun je verder gaan met het instellen van de toegangstickets. Hoe je dit doet lees je in het artikel Toegangsbewijzen.