Hoeveel hosts moet ik inzetten op mijn event?

Als eventorganisator regel je zelf de hosts voor op je event. Hoeveel je er nodig hebt voor de check-in lees je hier.

Het aantal hosts hangt af van het aantal tablets en printers dat je hebt besteld. Voor elke set heb je ten minste één iemand nodig. Als je bij de check-in dingen wilt uitdelen zoals een goodie bag en programmaboekjes kan je er ook voor kiezen om twee hosts per set in te delen. Zo kan één persoon zich bezig houden met het klaarmaken van de badge en de andere persoon de spullen overhandigen en eventueel een korte uitleg geven over het evenement.

Verder is het in sommige gevallen handig om een extra persoon in te zetten om personen naar de juiste rij te verwijzen en te vragen of de deelnemers de QR-code alvast gereed willen houden. Zo benut je de check-in balies optimaal.

Verwacht je VIP gasten, sprekers of andere gasten die apart ontvangen dienen te worden? Hier kun je ook een aparte host voor inzetten of check-in balie voor inrichten. Lees hier meer over een balie voor speciale gasten