Om snel deelnemers in te kunnen checken op je event, is het noodzakelijk dat alle deelnemers een persoonlijke QR-code hebben ontvangen in de mail. Hier lees je hoe je deze QR-code deelt.
Elke geregistreerde deelnemer kan een QR-code ontvangen. Er zijn twee manieren om een QR-code te versturen: in de aanmeldingsbevestiging of in een later bericht. Het gebruik van de ene optie sluit het gebruik van de andere niet uit.
QR-code in bevestiging
Om de QR-code in de bevestiging mee te sturen ga je in je event dashboard naar "E-mail instellingen". Klik op het tandwieltje van de sectie "Bevestigingsbericht" om de instellingen ervan te openen. Zorg ervoor dat de optie "QR-codes, tickets & check-in" staat aangevinkt. Deze optie staat standaard aan als de add-on event check-in is geselecteerd bij het aanmaken van het evenement. De QR-code wordt nu automatisch meegestuurd met de aanmeldingsbevestiging.
QR-code in een apart bericht versturen
Je kunt er ook voor kiezen om de QR-code in een aparte mail te versturen, bijvoorbeeld de dag voor het evenement. Ga hiervoor vanuit je event dashboard naar "Berichten" en kies "Stel mededeling op". Voeg de tekst "{{qr-code}}" toe aan de mededeling op de plek waar de je QR-code wilt invoegen zoals in onderstaand voorbeeld. Stuur het bericht met de QR-code alleen naar geregistreerde deelnemers. Alleen deze personen hebben immers een toegangsbewijs.
Video