Meertalige evenementen

Bij een evenement met meerdere talen biedt de feature ‘meertalige evenementen’ de mogelijkheid om een tweede of een derde taal toe te voegen. Deze talen worden als extra vertalingen toegevoegd aan de hoofdtaal van het evenement. Bijvoorbeeld tijdens het aanmaken van je evenement kies je voor de taal ‘Nederlands’. Dit is de hoofdtaal van je evenement. Vervolgens kun je bij de Algemene Instellingen van het evenement ervoor kiezen om een extra vertaling toe te voegen, bijvoorbeeld Engels. 


Op dat moment wordt de feature geactiveerd voor volgende onderdelen binnen aanmelder.nl: het aanmeldformulier, het bevestigingsbericht, het wijzigingsbericht, het afmeldbericht en de enquête.

 

Hoe maak je een evenement meertalig?

Onder de Algemene instellingen in het Dashboard van jouw evenement kun je, naast de hoofdtaal, kiezen voor extra vertalingen. Er zijn 3 talen beschikbaar: Nederlands, Engels en Duits.

Hoe vertaal ik vragen in het aanmeldformulier?

Naast de instellingen van de vraag in het aanmeldformulier zie je een nieuw icoon verschijnen. Door hierop te klikken kun je de vraag vertalen naar je tweede en/of derde taal:

Tip

Een oranje bolletje geeft aan dat de vertalingen nog niet volledig zijn.

 

Hoe vertaal ik het bevestigingsbericht?

Bij de E-mail instellingen kun je het bevestigingsbericht, wijzigingsbericht en afmeldbericht vertalen. Klik hiervoor op het icoon van de vertalingen naast de instellingen van de berichten.

Waar heb ik een overzicht van alle vertalingen?

In het Talencentrum heb je een overzicht van alle vertalingen in het evenement. Hier kun je meteen zien, of je alles hebt vertaald, of er misschien nog vertalingen ontbreken. Het Talencentrum vind je op het dashboard van jouw evenement.

Tip

In de toekomst wordt deze feature ook beschikbaar binnen andere onderdelen van aanmelder.nl, zoals zoals de berichtenmodule en de evenementenwebsite. Hou onze nieuwspagina in de gaten voor de laatste updates hierover.