Factuur beheren en crediteren

​Bij de aanmeldingen van een betaald evenement kun je per deelnemer zien of deze heeft betaald. Indien dit het geval is, zie je een euroteken staan bij het bedrag. Klik op de naam of op de prijs en je komt in het volgende scherm met de betalingsdetails van de deelnemer:

 

Aan de rechterkant bij de opties kun je door op het eerste symbool te klikken de PDF factuur downloaden en inkijken. Het tweede symbool met het pennetje is het beheer van de factuur. Als je hierop klikt, kom je in een scherm waar je het volgende kunt doen:

 

Persoons- en adresgegevens aanpassen

Wil je factuurgegevens van de deelnemer aanpassen? Dan kan dit hier. Je kunt ook extra gegevens toevoegen zoals afdeling, ordernummer en BTW nummer. Let op: je kunt alleen een factuur aanpassen zolang de factuur nog niet betaald is.

Bekijk de tutorial onderaan dit artikel voor het verschil tussen crediteren en refunden.

Factuur opsturen per e-mail

De factuur wordt automatisch naar de deelnemer gestuurd wanneer hij of zij zich aanmeldt. Soms vraagt een deelnemer nogmaals naar de factuur. Via deze weg kun je de factuur opnieuw versturen met een persoonlijk bericht. 

Factuur crediteren

Deze button gebruik je als de deelnemer nog niet betaald heeft en je het bedrag weer op 0 euro wenst te zetten. 

Factuur kopiëren 

Wil je wijzigingen maken in deze factuur en die onder een nieuw factuurnummer doorvoeren? Dan kun je hier deze factuur crediteren en direct een nieuwe versie aanmaken. In de nieuwe ongepubliceerde factuur kunnen de wijzigingen dan worden doorgevoerd.

 

Wat is het verschil tussen een factuur crediteren of refunden? Bekijk deze tutorial!