Bij een betaald evenement heb je als organisator ingesteld dat een deelnemer een prijs betaalt voor je evenement. Dit stel je zelf in bij de onderdelen Betalingen en Aanmeldformulier in je dashboard. Klik hier voor meer informatie over het koppelen van een toegangsbewijs in je aanmeldformulier.
Als een deelnemer de status aangemeld, betaling gestart of betaling verlopen heeft, kun je daar op de volgende manier meer informatie over vinden:
-
Ga in je Dashboard naar Aanmeldingen
-
Zoek op naam van de deelnemer
-
Klik op de naam van de deelnemer
-
Je bent nu in het overzicht van de betalingen van de deelnemer. Klik op het zwarte pijltje die naar rechts wijst:
In het overzicht zie je het bedrag staan wat de deelnemer moet betalen, de gekozen betaalmethode, de datum waarop de betaling is gestart en wat de status is van de betaling. Een kruisje door het bedrag geeft aan dat het bedrag nog niet betaald is. Onder de betaling zie je gedetailleerde informatie over de status van de betaling.
In het overzicht staat onder # het factuurnummer en de 2 opties die erbij horen:
1. Klik op het euroteken om de factuur te downloaden/bekijken
of
2. Klik op het pennetje om de factuur te beheren, te crediteren of te wijzigen.
Refund
Heeft de deelnemer een refund ontvangen, dan zie je het bedrag van de refund staan onder 'status' met een icoontje ervoor (een euroteken met een rondje eromheen):
Deze deelnemer heeft 265 euro teruggestort gekregen.
Bij de 'opties' zie je dan ook eenzelfde icoontje staan. Als je hierop klikt, kom je op een aparte pagina met alle refunds die jij hebt aangevraagd voor dit evenement. Zo kun je controleren of je voor de juiste deelnemers een refund hebt aangevraagd en wat de status van de refund is.
Bij de betaalmethode bankoverschrijving (niet via eigen bank) stuurt aanmelder.nl automatisch betaalherinneringen. Je kunt deze ook zelf instellen bij de Betalingen. Lees hier meer informatie over betaalherinneringen.